Temmuz 6, 2023 In Tazminat

Tekirdağ Tazminat Avukatı

6047 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, Anayasanın 129. Maddesinin 5. Fıkrası ve 2577 sayılı idari yargılama usulü kanunu, tazminat davalarının temel dayanağı olan kanunlardır. Tekirdağ tazminat avukatı, bu kanunlar nezdinde müvekkilinin haklarını savunur.

Tazminat Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Tekirdağ en iyi tazminat avukatı, tazminat hukuku ile ilgili kanunlar konusunda uzman ve tazminat davalarında deneyimli olan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Uzmanlığı ve deneyimi gereği Tekirdağ tazminat avukatı aşağıdaki davalarla ve konularla ilgilenir.

Maddi Tazminat Davaları

Hatalı eylemlerden dolayı kişiler maddi ve manevi zarara uğrayabilirler. Maddi ve manevi olarak zarara uğrayan kişiler kayıplarını telafi etmek adına tazminat davası açabilirler.

Zarara uğradığını düşünen kişiler rastgele dava açamazlar. Dava açabilmek için yasada yer alan bazı şartların gerçekleşmiş olması gerekir. Maddi tazminat davasının açılabilmesi için aşağıdaki şartların yerine gelmiş olması gerekir:

• Kişinin meydana gelen olay nedeniyle geçici iş görmezlik durumu yaşaması sonucunda maddi tazminat talep etme hakkı vardır.
  • Sürekli iş görmezlik durumlarında da tazminata hükmedilir.
  • Trafik ya da iş kazaları sonucu yaşamını yitiren kişiler için de tazminat talep edilebilir.

Manevi Tazminat Davaları

Kişilik değerlerinin zarar görmesi olarak kanun maddelerinde tarif edilen maneviyatın zarar görmesi durumunda, zarar gören kişiler manevi tazminat davası açarak, zararlarını gidermeye çalışabilirler.

Manevi tazminat davası açabilmek için ilgili kanunlara göre aşağıdaki şartların gerçekleşmiş olması gerekir:

• Babası ya da yakını öldürülen bir kişinin manevi tazminat talep etme hakkı vardır.
  • Doktor hatası nedeniyle sağlığı bozulan kişi hem maddi hem de manevi tazminat talebinde bulunabilir.
  • Kişinin vücut bütünlüğünde bozulma varsa bu bozulma kişinin psikolojisini olumsuz yönde etkileyecektir. Bu yüzden vücut bütünlüğü bozulan kişi manevi tazminat davası açabilir.
  • Kişi aleyhine suç işlenmesi, internet ortamından kişi hakkında olumsuz haber yayınlanması, fiziksel olarak ya da internet ortamında kişiye hakaret edilmesi gibi ruh bütünlüğünü bozan eylemler karşısında kişi, manevi tazminat talebinde bulunabilir.
  • Dışarıdan müdahale edildiğinde kişilerin üzüntü duymasına yol açan her türlü eylem için manevi tazminat davası açılabilir.

İş Kazalarında Maddi ve Manevi Tazminat Davaları

İşyeri sahipleri iş yerinin güvenliğinden sorumludurlar. İşçiler de işverenin iş güvenliğini sağlamak için koyduğu kurallara uymakla yükümlüdürler. İşverenin ihmali sonucunda yaralanan ya da hayatını kaybeden işçiler ve işçi yakınları, tazminat davası açabilirler.

İşçinin tazminat davası açabilmesi ve kazanabilmesi için herhangi bir kusurunun olmaması gerekir. İş güvenliği kurallarına uymayan işçi tazminat almaya hak kazanamaz.

Aynı şekilde işverenin de tüm iş güvenliği kurallarını sağlamış olması ve gerekli olan materyalleri iş yerinde bulundurmuş olması gerekir.

İş kazaları davalarında tazminat miktarı bilirkişiler tarafından PMF adı verilen özel tablolar yardımıyla hesaplanır. Tazminat hesaplanırken; işçinin kalan ömrü, aktif ve pasif zamanlarda elde ettiği kazanç ve diğer hususlar göz önüne alınır.

Trafik Kazaları Nedeniyle Maddi ve Manevi Tazminat Davaları

Ne yazık ki ülkemizde kurallara uyulmaması nedeniyle trafik kazalarında her yıl yüzbinlerce kişi hayatını kaybediyor. Yapılan istatistiklerde trafik kazalarının en önemli nedeni sürücü hatası olarak karşımıza çıkıyor.

Kazalarda ağır yaralanan, hayatını kaybeden, maddi ve manevi kayıplara uğrayan kişiler tazminat davası açarak kayıplarını telafi etmeye çalışıyorlar. Trafik kazaları nedeniyle açılan davalardaki en büyük sorun ise hangi tarafın haklı olduğunun belirlenmesi olarak karşımıza çıkıyor.

Trafik kaza tutanakları, bilirkişi raporları ve tanıkların ifadeleri gibi delillerle haklı olan taraf mahkemelerce belirlenmeye çalışılıyor.

Trafik kazaları nedeniyle açılan maddi ve manevi tazminat davaları hem karşı traftaki sürücülere, sigorta şirketlerine, yerel yönetimlerine ve karayollarına açılıyor.

Malpraktis Kaynaklı Tazminat Davaları

Doktorlar tarafından yapılan operasyonlardan kaynaklanan hatalar malpraktis olarak adlandırılır. Tedavi amaçlı hastalara verilen ilaçlar, hastaların tedavi olması amacıyla gerçekleştirilen ameliyatlardan dolayı kişiler fiziksel olarak zarar görebilirler.

Yanlış tedavi nedeniyle zarar gören kişiler maddi ve manevi tazminat davası açabilirler.

Sözleşmenin İhlali Nedeniyle Açılan Maddi ve Manevi Tazminat Davaları

Bireysel olarak ya da firmalar arasında yapılan sözleşmelerden doğan maddi ve manevi kayıplar için tazminat davası açılabilir. Sözleşme şartlarının hepsi ya da bir kısmının yerine getirilmemesinden kaynaklanan zararların giderilmesi için açılan davalarda, zarara uğrayan kişi zarar uğradığını ispat etmekle yükümlüdür.

İlgili kanunlara göre tek tarafın avantajlı ve diğer tarafın dezavantajlı olduğu sözleşmeler düzenlenemez.

Sözleşmeyi ihlal eden taraf borçlar kanunu çerçevesinde cezalandırılır.

Suç İşlenmesinden Dolayı Açılan Maddi ve Manevi Tazminat Davaları

Hakaret, darp, tehdit ve şantaj gibi işlenen suçlardan dolayı zarar gören kişi ya da kişiler, maddi ve manevi tazminat davası açarak, zararlarını telafi etme yoluna gidebilirler.

Tazminat davasının dışında ceza kanunları çerçevesinde işlenen suçlardan dolayı kişiler ayrıca cezalandırılırlar.

Boşanma Davasıyla Birlikte Açılan Tazminat Davaları

Aile birliğinin temelinden sarsılmasından dolayı boşanan çiftler birbirlerine maddi ve manevi tazminat davası açabilirler. Tazminat davasının açılabilmesi için boşanma olayından tarafların olumsuz etkilenmiş olmaları gerekir.

Telif Haklarından Doğan Tazminat Davaları

Bilişim hukuku, ceza kanunu ve borçlar kanununda teliften dolayı işlenen suçlar detaylı olarak anlatılmıştır. Bu suçlardan dolayı zarar gören kişi ya da kişiler ayrıca tazminat hukukuna dayanarak, maddi ve manevi tazminat davası açabilirler.

Tekirdağ’da Tazminat Avukatı Hizmetini Kumsal Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Tekirdağ hukuk bürosu olarak maddi ve manevi tazminat davalarının açılmasını ve takibini sağlıyoruz. Müvekkillerimizin haklarını korumak adına dava süreçlerini sonuna kadar takip ediyoruz.

Tekirdağ adliyesi başta olmak üzere birçok adliyede müvekkillerimizin tazminat davalarını takip ediyoruz.

Müvekkillerimize tazminat hukukuyla ilgili danışmanlık hizmeti veriyoruz.

Dava açmadan önce taraflar arasında uzlaşma sağlanmasına çalışıyoruz.

Detaylı dava dosyası hazırlayarak, dava dilekçesi ile birlikte ilgili mahkemelere başvuruda bulunuyoruz.

Müvekkillerimiz adına mahkeme harçları ve diğer giderleri karşılıyoruz.

İlk derece mahkemelerin verdiği kararlara itiraz ederek, temyiz sürecini başlatıyor ve süreci sonuna kadar takip ediyoruz.

Yabancı mahkemeler tarafından alınan tazminat kararlarının ülkemizde uygulanmasını sağlıyoruz. Yabancı mahkemelerin Türk Mahkemeleri tarafından tanınması davalarını açarak süreci sonuna kadar takip ediyoruz.

Tazminat Avukatı ile Tazminat Davası Nasıl Açılır?

6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununun 6. Maddesinde: “Genel Yetkili mahkeme, davalı gerçek veya tüzel kişinin davanın açıldığı tarihteki yerleşim yeri mahkemesidir” denilerek, tazminat davalarının açılacağı mahkemeler konusunda net bilgi verilmiştir.

Davanın konusuna göre ilgili mahkemelerde tazminat davaları açılabilir. Mesela iş kazları ile ilgili iş mahkemelerine dava açılarak, maddi ve manevi tazminat talebinde bulunulabilir.

Tazminat Davaları Ne Kadar Sürer?

1,5-2 yıl arası tazminat davalarının tamamlanma süresidir. Bu süreler bazı durumlarda uzayabilir.

Tekirdağ Tazminat Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Tekirdağ avukat bürosu olarak aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize sağlıyoruz:

• İş kazalarından dolayı tazminat davası açıyoruz.
  • Maddi ve manevi tazminat davalarını açıyoruz.
  • Doktor hatasından kaynaklanan durumlarda müvekkillerimizin mağduriyetini gidermeye çalışıyoruz.
  • Dava dilekçesi hazırlayarak, dilekçe ekine mahkemenin istediği belge ve bilgileri ekliyoruz.
  • İlk derece mahkemelerinin vermiş olduğu kararlara itiraz ederek, istinaf ve temyiz süreçlerini başlatıyoruz.
  • Müvekkillerimize danışmanlık hizmeti sunuyoruz.

Tazminat davalarının temel dayanağı olan iş kanunu hakkında detaylı bilgi almak için, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.4857-20030522.pdf bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

SIKÇA SORULAN SORULAR:

Tazminat avukatı ücretleri ne kadar?

Tekirdağ tazminat avukatı danışmanlık ve vekalet ücretleri hakkında detaylı bilgi almak için bizleri hemen arayabilirsiniz.

Tekirdağ’da en iyi tazminat avukatını nasıl bulabilirim?

Tekirdağ’da uzman avukatlarımızdan oluşan kadromuzla sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz.

Tazminat avukatı ne yapar?

Müvekkillerine tazminat hukuku hakkında danışmanlık hizmeti sağlar. Her türlü tazminat davasını müvekkilleri adına açar. Temyiz ve istinaf süreçlerinin başlamasını sağlar ve takibini yapar.

Tazminat davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş mahkemeleri, aile mahkemeleri, asliye hukuk mahkemeleri ve bölge mahkemeleri görevli ve yetkilidir.